معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به توصیه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر آموزش حضوری برای کلاس اولیها گفت: این مهارتها مقدمه همه یادگیریهای بعدی است و اگر این یادگیریها در پایههای اول ضعف داشته باشد، تاثیر منفی در سایر سالهای تحصیلی به جای میگذارد.
رضوان حکیمزاده، با اشاره به اهمیت یادگیری رو در رو در کلاس اول ابتدایی گفت: از این رو در دستورالعمل آموزشی که تهیه کرده بودیم، پیشبینیمان این بود در همه مناطق حتی در مناطق قرمز نیز دانشآموزان کلاس اول یک یا دو روز در هفته آن هم در ساعتهای محدودی به صورت گروههای کوچک چند نفره در مدرسه حضور داشته باشند و بتوانند به صورت رودررو آموزش را دریافت کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونا قابل پیشبینی نیست و ما خیلی نگران میزان یادگیری کلاس اولیها هستیم، بنابراین طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش ما به دنبال این هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا از طریق آن مطمئن شویم، دانش آموزان کلاس اول برای یادگیری مشکلی ندارند.
وی با بیان تفاوت آموزش الفبا از طریق آموزش مجازی و حضوری تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته دو سوم از سال تحصیلی سپری و کلاسها تشکیل شده بود و دانش آموزان معلم خود را میشناختند، اما تصور اینکه دانشآموزان کلاس اولی که تا به حال مدرسه نرفتهاند، از طریق گوشی موبایل حروف الفبا، نوشتن یا مهارتهای ارتباطی و اجتماعی را یاد بگیرند، یک مقدار غیرواقعبینانه است.
به گفته حکیم زاده سایر کشورها نیز روی بحث پیش دبستانی و ابتدایی و حضور دانشآموزان تاکید خیلی زیادی داشتند، از این رو ما نیز دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوانیم موضوع اطمینان از یادگیری در کلاس اولیها را تحقق ببخشیم.
انتهای پیام/د