به گزارش سبزوارنیوز ، این چالش اساسی است خصوصا اینکه بدانیم که توریستهای چینی سالانه ۲۵۰ میلیارد یورو در سراسر جهان هزینه می کنند.
اروپا محبوبترین مقصد چینیها در خارج از آسیاست. قبل از کووید، چین بالاترین رشد توریست خارجی برای اروپا را داشت با حدود ۵ میلیون توریست چینی در سال. فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از مکانهای مورد علاقه آنها برای تعطیلات بوده است.
بخش توریسم بطور چشمگیری از کووید آسیب دیده است و کارشناسان معتقدند با واکسیناسیون وسیع، به تدریج وضعیت این صنعت بهبود خواهد یافت و اپراتورهای توریسم در حال آماده سازی برای استقبال از میلیونها مسافر از شرق آسیا هستند. یک متخصص می گوید که مسافران چینی ترجیحات و الگوی رفتاریشان به مرور زمان تغییر کرده است.
سینا پارولیس کوک، مدیر ارتباطات شرکت «دراگون ترایل اینتراکتیو» میگوید: «توریستهای چینی می خواهند از سفر به اروپا بیشترین بهره را ببرند. آنها تعطیلات زیادی ندارند و برای بیشتر افرادی که از راهی دور به اروپا سفر می کنند، این سفر تنها سفر در طول زندگیشان خواهند بود بنابراین آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که می توانند مکانهای بیشتری را ببینید و کارهای بیشتری انجام دهند.
یکی از گرایشهایی که در پنج سال گذشته در جهانگردی چین جالب توجه بوده، گردشگری گل است که در آسیا هم شاهد آن هستیم. اما به عنوان مثال توریست ها می خواهند در جنوب فرانسه به مزارع اسطوخودوس و یا در هلند به دیدین لالهها بروند.»
اخیرا در یک مباحثه تلویزیونی که با مشارکت یورونیوز و شبکه جهانی تلویزیون چین برگزار شد، برخی از شرکتکنندگان از چگونگی تغییر نگرش گردشگران چینی نسبت به گذشته خبر دادند به همین دلیل گزینههای پیشنهادی به گردشگران باید متکثرتر باشد.
سرج دوگلکس، مدیر عامل بنیاد چشمانداز و نوآوری می گوید: «گردشگران چینی بیش از گذشته بصورت فردی یا با خانواده سفر می کنند. آنها همچنین بصورت گروهی می آیند اما این روش بازدید از اروپا در اقلیت است و به همین دلیل ما باید پیشنهادهای توریستیمان را با این ویژگیهای توریستهای چینی تطبیق دهیم یعنی بصورت سفارشی کار کنیم.»
وو زگسیان، استاد مدعو انستیتو دیپلماسی چینی می گوید: «پس از نخستین امواج توریستهای چینی که بویژه به دیدن مکانهای مشهور می رفتند، اکنون بیشتر چینیها علاقمند به دیدار از مکانهایی هستند که کمتر شناخته شده هستند یعنی رفتن به شهرستانها و نواحی متفاوت. آنها همچنین علاقمند به مکانهایی برای استراحت هستند زیرا آنها نه تنها علاقمندند از مکانهای دیدنی بازدید کنند بلکه می خواهند در مکانهای طبیعی که کاملا متفاوت از فضاهای چین است استراحت کنند.»
مصرفکنندگان چینین استفاده زیادی از فنآوری دیجیتال می کنند و «وی چت» از جمله اپلیکیشنهایی است که بسیار مورد علاقه آنهاست. دامنه استفاده از این اپلیکیشن بسیار چشمگیر است هر ماه حدود ۱.۲ میلیارد کاربر فعال برای استفاده از انواع مختلف خدمات از پرداخت آنلاین گرفته تا پیام رسانی به آن وصل می شوند. در اصطلاح دیجیتالی، این اپلیکیشن مکانی برای تبلیع گردشگری است.
در ایتالیا، شهر میلان یک کارزار ویژه تبلیغاتی در «وی چت» به نام «آری میلان» به راه انداختهاند. ابتکار مشابهی نیز برای منطقه توسکانی در ایتالیا راهاندازی شده است.
نیکلا کانزیان، از شرکت دیجیتال ریتکس می گوید: «این کارزارهای تبلیغاتی به گردشگران چینی امکان عضویت در حساب رسمی شهر میلان را می دهد. با انجام این کار، گردشگران بطور متوسط هفتهای یک بار یک محتوای دیجیتالی بسیار پیشرفته و جذاب دریافت می کنند که میل به بازدید از شهر میلان را در آنها تحریک می کند.»
اولین نشانههای بهبود در بازار گردشگردی قبل از بازگشت کامل در سال ۲۰۲۳، می بایست آرام آرام بین بهار و تابستان سال آینده آشکار شود.
انتهای پیام/د