به گزارش سبزوارنیوز ، اگرچه علت پلمپ دفاتر موسسه آبادانی دیار سربداران، هنوز از سوی نایب قضایی این پرونده اعلام نشده است، اما کاربران فضای مجازی در گروه های جدی واتساپ، به ابعاد این جریان پرداخته اند.
دادگستری سبزوار شفاف سازی کند
مدیر پایگاه خبری سبزوارنیوز در این برنامه زنده که به مدت 4 ساعت و در سومین جلسه آن به طول انجامید با قدردانی از بزرگان اندیشه و اهل سیاست سبزوار، تصریح کرد: احتمال این که این پرونده دارای ابعاد بیشتری نسبت به شنیده ها، باشد کم نیست و همچنان منتظریم تا در این خصوص دادگستری سبزوار شفافیت بیشتری به خرج دهد.
جواد دباغی مقدم گفت: همچنان خدمت ارزنده این موسسه که با مشارکت وصف ناشدنی مردم سبزوار منجر به ساخت نخستین «فرودگاه مردم ساز» کشور گردید، فراموش ناشدنی است اما در سایر موارد، هیچ گزارشی از سوی موسسه به مردم ارائه نشده که این جای بحث فراوان دارد.
وی ادامه داد: درخصوص منطقه ویژه اقتصادی و 1400 هکتار اراضی آن نیز ابهامات زیادی وجود دارد که سالها پیش در زمان بازدید سرزده از این مجموعه، پیشرفت خاصی دیده نشده بود اما اخیرا، گویا پیشنهادهای خوبی از سوی وزارت صمت شده است که باید دید واکنش متولیان موسسه نسبت به این خبر چگونه است.
بعض ها به دنبال جوسازی علیه مهدی صفار هستند
اما این ادامه این بحث منتقدانی هم داشت که بیشتر بر حفظ آبروی افراد تأکید داشت، بیژن دولت آبادی از بزرگان سبزوار در سخنانی بیان داشت: بعضی از بزرگان دنبال نقطه ضعف از موسسه بویژه آقای صفار هستند! عزیزان ایشان با مدیریت وتوان فکریش تا حالا این پروژهها را پیش برده شماها حالا ادامه کار بدید ما که از ایشان هر چند به ما ضرر زده ولی چون برای شهرم کار کرده تشکر می کنم.
وی ادامه داد: فکر درست کردن موسسه سبزوار در ایران بی نظیر است زیرا دارایی آن از مردم سبزوار است وهر پروژه ایی را میتواند کمک کند تا اینکه ریال ریال از مردم بخواهید.
مدیر صندوق قرض الحسنه عارف سبزوار بیان کرد: قسمتی از زمینهای فرودگاه از من خانواده ام بود وبا وساطت آقای سیدمهدی افقهی به فرودگاه دادیم، حالا بنام هر کجا باشد فرودگاه که درست شده دست آقای سید آبادی وخیرآبادی (نمایندگان ادوار) و آقایان افقهی و باغانی درد نکند.
دولت آبادی گفت: ما نیز مردمی هستیم که زبان تشکر نداریم فرودگاه زمانی ساخته شد که همیاری مردمی را موسسه تهیه کردوحالا باید از تمام مسئو لین دست اندر کار تشکر کرد زیرا باعث افتخار شهر است در زمان ساخت این آقایان که دنبال نقطه ضعف مسئولین آن زمان کجا بودند که ببینند با چه سختی فرودگاه ساخته شد دست خادمین سبزوار درد نکند.
افقهی: با مسئولان موسسه، مدتها ارتباطی نداشته ام
سیدمهدی افقهی از زعمای سبزوار نیز یادآور شد: مقدمتا عرض کنم که بنده بعد از افتتاح فرودگاه و عزیمت از سبزوار تا حدود 3 ماه پیش که پیگیر مراحل بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی شدم . حتی بصورت تلفنی با هیچکدوم از اعضای هیات امناء تماس نداشته ام .
وی ادامه داد: در دوران همکاری هم با ناملایمات فراوانی روبه رو بوده ام که ناگفتنش بهتر است..... پس آگر موضوعی رو در دفاع از موسسه میگویم فقط بخاطر شهری میگویم که در محرومیت مضاعف، هیچ کورسوی امیدی برای جبران عقب ماندگیها ندارد؛ مگر همت بلند دلسوختگان خود.
شاید کمتر دیده شده باشد که شهری برای داشتن فرودگاه به چنین معامله ای فراخوانده شده باشد . زمین فرودگاه قدیم /تحویل فرودگاه آماده!!!
فرودگاهی که بدلیل موقعیت سوق الجیشی و جانشینی فرودگاه مشهد باید دارای باند عریض و طویل استانداردهای پذیرش هواپیماهای غول پیکر را داشته باشد و...
افقهی گفت: فرودگاه قدیم به شهرک انتقال صنایع کوچک یا شهرک صنایع تبدیل شد /در ابتدا با فروش اقساطی زمین مورد استقبال قرار گرفت ولی در ادامه بدلیل عدم وجود راه ارتباطی و فاصله نامناسب از هسته مرکزی شهر به رکود قطعی بدل و با عدم پرداخت اقساط( چکها ی بلامحل ) عملا آورده شهر را با صفر مواجه ساخت.
ساخت فرودگاه، امداد غیبی بود
خیلی خلاصه ... با امدادهای الهی در همین شرایط بسیار سخت سخت با کمک های غیبی حضرت حق با دستان خالی فرودگاه آماده , تحویل و به بهره برداری و تحویل دولت شد. این داستان غیرتمندی مردمی است که بحق میراث داران سربدارانند .
در راستای این پروژه های سنگین؛ منطقه ویژه اقتصادی با کش و قوس فراوان در مرحله بهره برداری قرار گرفته که میتواند نه تنها دیار سربداران بلکه کل منطقه رو با استقرار دهها کارخانه و جذب سرمایه فراوان بعنوان پایلوت صادراتی , منطقه رو دگرگون کند .
درهمان اوج فعالیت عمرانی فرودگاه قدیم و جدید و در بعد فرهنگی برگزاری نمایشگاه عظیم عکس آثارباستانی در تهران که با استقبال هزاران نفری سبزواریهای مقیم تهران روبرو وبا بهترین وجه به معرفی این آثار ارزشمند تاریخی فراموش شده پرداخته شد .
اینها با امکانات شما مردم و بدست بدست کسانی از جنس شما مردم و در نهایت امانتداری عملی شده است.
حسن سیدآبادی: ما که وارد مجلس (دوره ششم) شدیم، بخشی از ترمینال فرودگاه باقی مانده بود
برپایه این گزارش و در ادامه این برنامه زنده، حسن سیدآبادی به تحلیل وضعیت موجود و گذشته پرداخت و خطاب به آقای بیژن دولت آبادی، بیان کرد: جناب دولت آابادى! سپاس از جنابعالى كه بخشى از اراضى خود را در اختيار فرودگاه قرار دادى و البته احداث اين فرودگاه از زمان مرحوم راه چمنى و اقاى باغانى و فرماندار وقت جناب اقاى سليمانى شروع شد.
زمانى كه اقاى خيرابادى و من وارد مجلس ششم شديم، بخشى از باند فرودگاه و بخشى از ترمينال باقى مانده بود و كه ما در حد توان خود كمكى كه بايد ميكرديم دريغ نكرديم و اما اينكه چرا فرودگاه در جنوب شرقى سبزوار احداث نشد كه امروزه با جذب مسافر از نيشابور بتوانيم روزانه پرواز داشته باشيم و حتى ناچار نشويم كه زمينهاى مردم اباری را خريدارى كنيم و يا تصرف نماييم كه هنوز تعدادى ناراضى وجود دارد مطلبى است كه پاسخ ان را بايد افراد ان زمان بدهند و اما الان بحث اصلا ربطى به فرودگاه ندارد.
چرا این موسسه عام، باید خانوادگی اداره شود؟!
وی ادامه داد: بحث بر سر سوء استفاده از قبل اين موسسه است حال اگر اهل منطق هستيم به اين سئوال پاسخ دهيم كه چرا بايد اين موسسه خانوادگى باشد ؟؟!! ثانيا صورتجلسه ى زمين هاى شهرك انديشه تهیه و امضاء شده و تحويل آقای مهدی صفار می شود كه قبلا در گزارش سازمان بازرسى كل كشور اسنادش باطل شده و ايشان شرایط احراز آن را ندارد! بحث بر سر اين مسائل راجع موسسه است و غير از فرودگاه الان دوازده سال از زمان تحويل دستك مى گذرد چه اتفاقى افتاده ؟؟!؟ و با در زمين منطقه ى ويژه ى اقتصادى چكارى شده ؟ در صورتى كه الان بجنورد، مشابه ابن طرح راه اندازى شده است.
شایان گفتن است: این بحث طی امشب و شب های آتی همچنان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/د