به گزارش خبرنگار ما، حسین مقصودی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و شهردار پیشین سبزوار با بیان اینکه از سوی دادگستری شهرستان هنوز توضیحی داده نشده و مناسب است تا اجازه داده شود روند قضایی آن طی شود. به تفصیل درباره موضوع سجادشهر و نحوه واگذاری آن و حق ۱۰ درصدی شهرداری سبزوار پرداخت.
شهردار اسبق سبزوار با تصریح بر اینکه این سخنان به معنای دفاع از موسسه نیست تأکید کرد: موانع عقب ماندگی سبزوار شاید این باشد که ما هنوز نتوانسته ایم متوجه شویم چرا با (به به) می آییم و با بدترین القاب باید برویم!؟ این همه پرونده سازی و سندسازی علیه نمایندگان چیست و چرا در فضای سبزوار نمی شود کار کرد. که دلم می خواهد در همین گروه به این مسایل و چنیین موضوعاتی نیز پرداخته شود.
وی درباره سجادشهر گفت: موسسه آبادانی باید شفاف سازی کند تا مردم بدانند. اما سکوت ایشان برای همه اهالی سبزوار پسندیده نیست و نتیجه می شود همین که گمانه زنی ها درباره پلمپ دفاتر بالاتر رفته است که ای کاش بیشتر با کمی احساس مسئولیت بیشتر از قبل، شفاف سازی ها خیلی پیشتر انجام می پذیرفت.
مقصودی بیان کرد: بنده سابقه ریاست کمیسیون عمران شورای شهر را داشته ام و خاطرم هست از همین سجادشهر ۱۲۰ قطعه به شهرداری واگذار شد یعنی در فاصله ۷۳ تا ۷۶ عده ای از معتمدین جمع می شوند تا فرودگاه را بسازند اما هیچ کس مسئولیت ساخت آن را بر عهده نمی گیرد. موسسه ای هم در کار نبود، اما هیأت امنای فرودگاه این کار را به ثمر می رساند. که بعدها با تغییراتی در اساسنامه ظاهرا به عنوان موسسه آبادانی دیار سربداران مطرح می شود.
وی ادامه داد: سازمان مسکن و شهرسازی ۱۳۶ هکتار در صورتجلسه ای به هیأت امنای فرودگاه سبزوار می دهد که فکر کنم در سال ۱۳۸۲ از این میزان زمین ۱۰۶ هکتار آن را به این هیأت امنا واگذار می شود که ملاحظه می کنید ۳۰ هکتار نیز در اختیار موسسه قرار نمی گیرد.
باید در نظر داشت که کار تفکیک زمین را سازمان مسکن و شهرسازی انجام می دهد و نه شهرداری، با این همه ۱۲۰۰ قطعه در اختیار هیأت امنا موسسه قرار می گیرد تا تملک اراضی فرودگاه فعلی انجام شود.
گفته شده حتی ساخت و ساز پیمانکارهایی که از شمال کشور می آیند، مثلا آقای شیرازی که فرزند ششتمد هستند، ایشان نیز در مقابل خدمات انجام شده در منطقه ویژه، قطعاتی را از همین سجادشهر در اختیار می گیرد.
وی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که شرکت فرودگاه های کشور موظف می شود تا فرودگاه قدیم را در اختیار موسسه قرار دهد، اما اطلاعات نادرست که از همین سبزوار داده می شود، باعث می شود تا انتقال سند اراضی فرودگاه قدیم در هاله ای از ابهام قرار گیرد که در مجلس پیگیر شدیم و گفتیم شرکت باید این اراضی را نام موسسه دیار آبادانی و طبق توافق قبلی موسسه نیز اراضی فرودگاه جدید را به نام شرکت فرودگاههای کشور بزند! اما بنده شاهد بوده ام که آنها نیامده اند!
مقصودی گفت: طبق قانون هر زمینی که قطعه تفکیک می شود باید به شهرداری واگذار شود که آقایان موسسه و جناب آقای صفار ۱۲۰ قطعه از ۱۲۰۰ قطعه را به نام شهرداری زدند. قسمتی از این ۱۲۰ قطعه را به مالکین هشت بهشت و روستای ایزی دادیم. یعنی حساب شهرداری روشن است که با رفع معارضین بعدها آقای طالبی این مسیر بازگشایی شده را اجرایی کردند.
چهل متری اول قلع و قمع را گرفته بود از همین محل ۱۲۰ قطعه ایم مسأله را حل و فصل کردیم.
وی درباره منطقه ویژه اقتصادی که بخش عمده اش به معاملات خشکبار اختصاص خواهد داشت اشاره و اضافه کرد: شنیده می شود تعدادی از این قطعات (۱۲۰۰ قطعه) را به سازندگان آنجا داده اند.
نماینده ادوار دیار سربداران البته اعتراف کرد که اطلاع دقیقی ندارم آیا در موسسه تخلفی صورت گرفته یا خیر! پیگیری های خودم از اهل اطلاع سوال کردم گفته شد «راه و شهرسازی» شکایت کرده و ادعا کرده که زمین های سجادشهر را اشتباه داده ایم. اینجاست که باید مراقب بود در زمین شرکت فرودگاه های کشور بازی نکنیم!
وی در عین حال تصریح کرد: مسکن و شهرسازی بیخود کرده که از واگذاری اراضی پشیمان شده است و حالا باید طبق تعهداتش نسبت به ارائه سند اقدام کند.
شایان گفتن است نماینده ادوار دیار سربداران از هرگونه فعالیت موسسه آبادانی و نحوه مدیریت آن اظهار بی اطلاعی کرده است.
ادامه دارد
انتهای پیام/د